O. Tabakova vadītais teātris, Maskava
Aleksandrs Ostrovskis
VILKI UN AVIS
Režisors: Konstantīns Bogomolovs
Māksliniece: Larisa Lomakina
Gaismu mākslinieks: Andrejs Izotovs
Horeogrāfs: Oļegs Gluškovs
Lomās: Roza Hajruļina, Dmitrijs Kuļičkovs, Nataļja Kosteņeva, Anna Čipovska, Iļjass Tamejevs, Pāvels Iļjins, Oļesja Lenskaja, Darja Morozs, Aleksandrs Fisenko, Andrejs Fomins, Sergejs Ugrjumovs, Vjačeslavs Čepurčenko, Jana Sekste
Izrādes garums 2 stundas 35 minūtes
|
Neviens Krievijā par naudu nav rakstījis tiks pārliecinoši kā Aleksandrs Ostrovskis. Viņš savas lugas sacerēja XIX gadsimta beigās, kad Krievijā attīstījās kapitālisms. Kā ikviens jauns kapitālisms, arī krievu variants bija vairāk līdzīgs barības ķēdei dabā, kur vilki sajūt ēsmu simtiem kilometru attālumā, bet avis atdodas tām plēsoņām, kas tās apēdīs ar avīm lielāko izdevīgumu. Krievija Ostrovska lugā atainota bezkaislīgā spogulī. Lugas centrā atrodas jaunā atraitne Kupavina, kurai vīrs atstājis pieklājīgu bagātību. Izputējusī muižas īpašniece Murzavecka, kas ir īsts Tartifs brunčos, mēģina izprecināt atraitnei savu nodzērušos krustdēlu. Viņa liek lietā dokumentu viltošanu, šantāžu un uzvedas kā īsta vilcene. Bet arī Murzavecka kļūst par avi, kad uz skatuves parādās jauna seja – kapitālists Berkutovs, kas ir auksts un cietsirdīgs aprēķinātājs. Atraitne aprec viņu. Viņa motīvs ir ērtības un aprēķins, bet viņa izvēlas to saukt par mīlestību. Režisors Konstantīns Bogomolovs centies ar Ostrovski paskaidrot mūsdienu Krieviju. Režisora mērķī nonākusi sabiedrība, vara, cilvēciskās kaislības un netikumi. Tā Tabakova teātrī parādījusies, iespējams, pati spilgtākā un aktuālākā pagājušās sezonas izrāde.
|
|
|
|